Tusenårsriket

JUDAR BEFOLKAR TUSENÅRSRIKET

Det står klart att de som böjer sig för Jesus efter hans spektakulära tillkommelse, kommer att vara ett folk som inte förut har velat ha kontakt med honom;  judarna.

De 144 000 judarna i Uppenbarelseboken lever i sina förgängliga kroppar under hela vedermödan, och fortsätter att leva i sina dödliga kroppar till tusenårsrikets slut, generation efter generation.

Under tiden, hur skall vi kunna tro att vi skall hämtas före vedermödan (Lindsey), att vi festar med Kristus någonstans mellan de blå skyarna under sju underbara år, naturligtvis nära fadershusets boningar, och sedan fortsätter att leva i våra odödliga kroppar under tusen år här på jorden, som Lindsey säger? Detta är för mig helt oacceptabelt. Återigen: Vi skall då ”alltid få vara hos Herren.”

DE 144 000 ÄR FRÄLSTA JUDAR

De 144 000 judarna i Uppenbarelseboken 7, kan knappast vara de syndiga och förtappade judarna i den utvalda judiska kvarlevan. Inte heller är denna judiska kvarleva beskriven i vällovliga termer! Det är faktiskt så, att Gud går så långt att han säger att deras frälsning inte beror på deras gärningar utan sker för att rädda hans goda namn (Jes. 43: 25; 48: 11) som de har trampat i smutsen. Då Herren säger att dessa judar bör ”skämmas och blygas” (Hes. 36: 32), låter det inte i mina öron som att dessa är de 144 000.

De 144 000 är ”förstlingar åt Gud och Lammet” (Upp.14: 4), vilket betyder att de är bättre än den judiska kvarlevan. På intet sätt kan de äga den rättfärdighet som visas, om de inte redan är fyllda med Helige Ande (Upp. 14: 5). Dessa judar har fått ett insegel på sina pannor före vedermödan (Upp. 7: 3), därför att de redan är kristna; inseglet görs inte för att göra dem kristna i rätt tid. Den judiska kvarlevan väljer inte Gud, utan förkastar honom gladeligen tills han kommer med skyarna. De 144 000 är kristna judar för att de följer ”Lammet, varthelst det går” (Upp. 14:4).  De 144 000 har ”blivit friköpta ifrån människorna” (Upp. 14:4), och vi vet att man bara kan bli friköpt genom Lammets blod. Därför är det frågan om kristna judar.

Då Herren befaller att de sju plågorna inte skall släppas lös förrän de 144 000 har fått sina insegel, betyder det att dessa heliga får särskilt skydd från dessa plågor. Att de får inseglet har samband med deras framgångsrika flykt från Juda. Därför kan man tro att det är nödvändigt att låta de 144 000 få ett insegel med Speciellt Skydd vilket bara behövs i och runt Israel. Därför har Gud frälst åtskilliga kristna judar i och runt omkring Israel idag, som skall bli hans 144 000 bästa vänner. Om du talar med en kristen jude i Israel idag så kan du mycket väl ha talat med en av de 144 000. Men eftersom det inte finns så många kristna judar som 144 000 just nu, så väntar jag dock att få se många flera efterhand.

De mest framstående av dessa är de Två Vittnena (Upp. 11:3-13). Låt ingen tala om för dig att de två vittnena kommer från den syndiga judiska kvarlevan. Precis som dessa två messianska judar ”stiger upp i en sky till himmelen” (11: 12), efter att de profeterat i 1260 dagar kommer de andra 143 998 också att delta i ett post-tribulationistiskt uppryckande (eller uppståndelseuppryckande).

De två vittnena behöver inte nödvändigtvis vara Moses och Elia, som många ju ofta har hävdat. Jag har inte funnit något bibelord som bevisar att någon troende i hela världen under de 1260 dagarna kommer att utöva sådan tro och makt som de gör. De finns inte med annorstädes i profetian, efter vad jag förstår. Breven i Nya Testamentet visar oss en Församling i den yttersta tiden där folket tålmodigt väntar på att de onda dagarnas prövningar skall förflyta, torterade i anden som Lot i Sodom. Så vitt jag kan se säger breven inte något om tusenårsriket.

Från John Christians bok Pre-Tribulation Planning for a Post-Tribulation Rapture.

Link to the Original American Text:

http://www.tribwatch.com/popmill.htm

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s